Vajon mivel jár ez? Multkor beszélgettünk erről M-Service Norbival, aki azt mondta, hogy a dízelbotrány egyik következménye lesze ezeknek az autóknak az értékcsökkenése.
Viszont én rájöttem, hogy dehogyis, sőt pont ellenkezőleg!
Ugyebár az autóipar egy origója az 1.9-es TDi motor (AFN, 1Z, AHF, AGR, stb... motorkódok), amely legendásan elpusztíthatatlan, kis fogyasztású, olcsón fentartható, jó menetteljesítményű darab. Ez a négy tulajdonság nagyon-nagyon ritkán találkozik egy termékben.
Sok sörözés témája volt már az, hogy manapság miért nem tudnak ilyen motorokat készíteni, mi lehet az oka, hogy összehasonlíthatatlanul komplexebb (= drágább) motorokat sikerül csinálni, hasonló menetteljesítményekkel, nagyobb fogyasztással.
Vajon miért van ez? Hát az emisszió miatt! Az Euro-4,5,6 szabályozások miatt nem lehet ma már jó kis TDi motort készíteni. Ahogy Krézi mester, az adagoló-tuning-guru mondta: " Az EU VI normái meg teljesen agyrémek, ha biciklivel megyek és közben km-ként csak kettőt fingok akkor nagyobb az emisszióm mint egy olyan autónak, de a CO2 emisszióm meg lehet magasabb... Ha esetleg rá is gyújtok akkor meg sokkal rosszabb. "
Nohát, a VW trükkös szoftverének hála, az EA189 motort nem szorítják ilyen korlátok! Ezzel a motorral egy picit visszaköszön a régi TDi szelleme, ahol még a felhasználói élmény volt a fontos, nem az emisszió! Már látom magam előtt a Hahus hirdetéseket, ahol az "eredeti csalós szoftverrel!" szöveg árnövelő tényező!
Csak nehogy véletlen egy márkaszerviz környékére menjek, ahol egy patch kedd keretében kiütik az okosságot...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése